Jak się reklamować na Facebooku?

Prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji swojego biznesu. Bez względu bowiem na to, czy jesteśmy właścicielami małej rodzinnej firmy, czy też dużego międzynarodowego przedsiębiorstwa, to zawsze jest to doskonały pomysł na dotarcie do nowych klientów. Od lat natomiast największe wzięcie mają między innymi reklamy na Facebooku. Trudno się oczywiście temu dziwić, gdyż to social medium ma obecnie bardzo duże zasięgi. Tego rodzaju marketing internetowy można powierzyć albo wyspecjalizowanej agencji, albo prowadzić go samodzielnie. Jeśli interesuje nas to drugie wyjście, to z pewnością warto wiedzieć, jak się reklamować we wspomnianym medium. Oto kilka naszych wskazówek, które pomogą dobrze ustawić nasze firmowe kampanie. Zasadniczo Facebook daje nam trzy możliwości, jeśli chodzi o cel kampanii, którymi są:

  • zwiększanie rozpoznawalności
  • rozważanie zakupu
  • konwersje

Bez względu na to, który z nich ostatecznie wybierzemy, to pamiętajmy, że po pierwsze zawsze należy stawiać na jakość. Jak przekonują eksperci marketingowi, wszystko powinno dążyć do wywołania u klienta pozytywnych emocji. I chociaż naturalne jest, że one same nie sprzedadzą jeszcze produktu, to jednak klienci z pewnością docenią to, że zostali przez markę zainspirowani. Zdecydowanie więc nie jest dobrym pomysłem wrzucanie na swojego fanpage`a postów, które nikogo nie interesują. Poza tym bardzo istotne jest też określenie celu naszych działań. Musimy wiedzieć, czy chcemy na przykład jakiś produkt sprzedać, czy też zależy nam wyłącznie na przybliżeniu jego właściwości, lub naszej marki. Gdy już tę kwestię mamy ustaloną, to wówczas należy zabrać się za tak zwane targetowanie. Ten krok jest niezwykle istotny, gdyż niestety nawet najlepsza i najdroższa reklama na nic się zda, jeśli skierujemy ją do nieodpowiedniej grupy. Dodatkowo algorytm, który ma Facebook, niejako karze nietrafione reklamy obniżając ich zasięgi. Dlatego też tak ważne jest, aby kierować reklamę tylko do tych osób, które będą nią rzeczywiście zainteresowane. Jeśli chodzi natomiast o kwestie techniczne, to tutaj niestety trzeba zawsze szukać złotego środka. Jak pokazuje bowiem praktyka zarówno zbyt wąskie, jak i zbyt szerokie targetowanie nie są wcale dobre. Dobrym zwyczajem jest też obserwowanie działań naszej konkurencji. Oczywiście tutaj należy od razu zastrzec, że nie chodzi o proste kopiowanie działań innych firm, ale bardziej o inspiracje i wyciąganie trafnych wniosków odnośnie tego, jakie kreacje wzbudzają zainteresowanie użytkowników. Na koniec powiedzmy jeszcze co nieco o budżecie reklamowym.

Niestety jak można zaobserwować, z roku na rok koszt reklam na Facebooku stale rośnie. W dużej mierze jest to oczywiście spowodowane rosnącą na rynku internetowym konkurencją. Niemniej jednak bez względu na zachodzące zmiany wciąż wygrywają te podmioty, które potrafią po prostu stworzyć udane i dobrze stargetowane kampanie reklamowe. Warto mieć to na uwadze, kiedy będziemy tworzyć swoją pierwszą, lub kolejną reklamę w social media. Pamiętajmy też, że jeśli sami nie mamy doświadczenia w tym zakresie to zawsze pomóc może nam wyspecjalizowana agencja marketingowa.